perjantai 29. huhtikuuta 2011

Parasta palvelua

Haluaisin jonkin ihanan kevät ja kesätakin, kankaisen sellaisen, nahkaisia kun jo kaapista löytyy.
Ihan yksinkertaista se ei kuitenkaan ole, pieni kun kooltani olen, on usein jopa S tai XS kootkin liian suuria.
Tämä olisi aivan ihana D&G:n takki, mutta "hiukan" liian kallis miun budjettiin; vain n. 800 €, joten se saa jäädä kauppaan odottamaan jotain muuta ostajaa, vaikka olisi kuinka ihana. Mutta ainahan saa haaveilla :)

Löysin ihanan trenssin Vilasta, mutta kokeiltuani kyseisestä mallista kokoa S, näytti se päälläni teltalta. Voi masennus. Ja liikkeessä ei ollut kyseisestä takista koko XS, mutta ihana myyjätär tilasi minua varten sellaisen, jotta saisin sovittaa. Iloani ei vähentänyt edes se, että myyjätär epäili myös koon XS olevan minulle liian iso. Mahtava palvelu oli siis iloni aihe tässä.
Ja tarttui liikkeestä kuitenkin mukaan farkut sekä farkkusortsit joiden valinnassa sama ihanan avulias ja myyntitaitoinen myyjätär auttoi. Ei turha reissu kuitenkaan.
Olen todella nirso ostamaan vaatteita, mutta köyhän ei kannata ostaa halpaa tai laadutonta tavaraa, koska pidemmän päälle se kostautuu. Ja valitettavan usein juuri se kallein vaate on se täydellisesti istuva, jota ei tarvitse heti oston jälkeen ompelukoneen ääreen kiikuttaa tuunattavaksi, koska vyötärö on liian iso tai lahkeet liian pitkät tai istuvuus on jostain kohtaa huono.
Ostopäätökseeni vaikuttaa myös saamani palvelu, itsekin kun asiakaspalvelija ammatiltani olen. Jos palvelu on huonoa, jää usein ostos ostamatta vaikka mieli muuten tekisikin, mutta hyvää palvelua saatuani, olen valmis katsomaan jonkin verran virheitä sormieni läpi ja kenties maksamaan hieman enemmän ja taatusti tulen uudestaan.
Näin kävi myöskin keittiömme kanssa. Remontoimme siis armaan avomieheni kanssa rintamamiestyylistä omakotitaloa, jossa työn alla on ollut jo kauan keittiö; kaikki entinen koneita myöten pois ja uusi keittiö tilalle. Pyysimme tarjouksia useammasta paikasta, mutta yksi oli alusta saakka yli muiden, mutta joka hylättiin kuitenkin tämän palveluasian vuoksi. Avomieheni hermostui yrityksen asiakaspalvelijaan, ja tuumasi että jos muualta saadaan edes lähes tällainen keittiö niin se otetaan, tähän firmaan ei rahoja kanneta jos ei ole pakko. Ja pakkohan ei ollut :) Ja tänäänhän se meidän kauan kaivattu ja suunniteltu keittiö sitten pitäisi saapua.  Kauan kaivattu siksi, ettemme halunneet mitään standardi holvikaarikaapinovilla varustettua puunsävyistä, massakeittiötä, vaan omannäköisen, vaalean ja toimivan keittiön niissä puitteissa mitä talon keittiö ja budjettimme antoi myöten. Tällaiset kaapin ovet valitsimme ja muutama lasivitriiniovi lisäksi.

Nyt sitten vain odotellaan kuorma-auton saapumista. Kuvia sitten myöhemmin, kunhan saadaan kaapit seinille.

Ei kommentteja: